4 Şubat 2010

Al Ries ve Laura Ries'ın yeni kitabı MediaCat Kitapları arasında


MediaCat Kitapları arasına yeni bir kitap dahil oldu. Pazarlama guruları Al Ries ve Laura Ries’ın yeni kitabı 'Yönetim Odasında Savaş' MediaCat Kitapları tarafından yayımlandı. Al Ries ve Laura Ries Yönetim ve Pazarlama arasındaki savaşı çok zengin marka ve şirket örnekleriyle, tüm ayrıntılarıyla anlatıyorlar. Çözümün ne düşündüğümüzle değil, nasıl düşündüğümüzle ilgili olduğunu kanıtlıyorlar.

Sol Beyinli Yöneticiler Sağ Beyinli Pazarlamacılara Karşı

Eğer büyük bir şirketin CEO’suysanız, büyük ihtimalle sol beyninizi kullanıyorsunuz. Kararlarınızı; gerçeklerle, şekillerle, pazar verileriyle müşteri araştırmalarıyla desteklemek istersiniz. Zaten asıl konunun, kesin ölçümler ve hisseler olduğu bir dünyada başka türlü başarılı olamazsınız.

Eğer pazarlama işindeyseniz büyük ihtimalle sağ beyninizi kullanıyorsunuz. Kararlarınızı genelde içgüdüleriniz sayesinde az destekle ya da hiç desteğe ihtiyaç duymadan verirsiniz. Zaten yaratıcı bir sisteme sahip pazarlama sektöründe başka türlü başarılı olamazsınız.

Peki, ya siz beyninizin hangi bölümünü kullanıyorsunuz?

Beyniniz de birbirinden tamamen ayrı iki yarımküreye bölünmüştür. Her bir yarımküre bilgiyi farklı şekillerde işler. Sol yarımküreniz bilgiyi birbirini takip eden aşamalar halinde işler. Çizgisel ve metotlu olarak çalışır. Sağ yarımküreniz ise bilgiyi (aşamalar halinde değil) birbirine paralel olarak işler. “Büyük resmi” görür. Beynin iki bölümünden biri baskın çıkar. Bu durum, diğer bilinen insan özellikleriyle karşılaştırıldığında kimseyi şaşırtmamalıdır. Bazı insanlar sol ellerini, bazı insanlar da sağ ellerini kullanırlar. Bazı insanlar sol beyinlerini, bazıları da sağ beyinlerini kullanırlar.

Al Ries Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Markaların Evrimi, Focus, Büyük Markalar Büyük Hatalar gibi Bestseller kitapların yazarı ve pazarlamanın dünya çapında gelmiş geçmiş en önemli isimlerinden.

Hiç yorum yok: